Cuprins
Retailerii din online si nu numai, in apropierea sarbatorii de Black Friday una declara si alta fac. Este interesant de urmarit ce se intampla defapt si nu ce declara. Toate magazinele folosesc anumite tactici, unele benefice atat pentru ei cat si pentru clienti, altele doar pentru ei, tactici despre care vom vorbi mai in detaliu.
Black Friday prelungit
Practica de a prelungi Black Friday sau chiar de a ”fura startul” de Black Friday, este veche in occident, la noi insa a inceput sa fie vizibila in mai multe magazine abia editia trecuta a sarbatorii si foarte putin acum doi ani. Tactica difera de la caz la caz, unii incep sa ofere reduceri chiar cu o saptamana inainte de Black Friday, altii prefera sa tina reducerile active tot weekendul numind perioada ”Black Weekend” sau ”Black Friday prelungit”. Anul acesta cea mai lunga perioada de reduceri a fost si inca este oferita de Okazii.ro care a decisa sa comercializeze produse la pret reduse pe perioada intregii luni noiembrie, numind perioada ”Black November”.
Surpriza de Black Friday
O tactica foarte interesanta, folosita de eMAG a fost sa anunte ca au o surpriza pentru clienti ce va fi dezvaluita strict in ziua de Black Friday, nu inainte, nu dupa. Surpriza de anul trecut a fost punerea in vanzare de autoturisme noi (intradevar cu reduceri destul de mari), miscare inteligenta ce le-a adus foarte multa popularitate la momentul respecitv si implicit clienti. Anul acesta eMAG anunta o surpriza si fi mai mare decat cea de anul trecut.
Black Friday cu o saptamana inainte
Spre deosebire de strategia magazinelor de a prelungii o saptamana sau intreg weekendul sarbatoarea de Black Friday, unele magazine tin reducerile doar pentru 24 de ore, dar cu o saptamana inainte de data oficiala a sarbatorii. Aceasta tactica a fost folosita si la editia de anul trecut in anumite magazine online, iar anul acesta, eMAG a furnizat surpriza anuntand ca va sarbatori vinerea neagra pe 21 noiembrie.
Stoc epuizat la produsele cu cele mai mari reduceri
O tactica des intalnita la multi retaileri in anii trecuti, a fost aceea de a anunta reduceri imense pe anumite produse, chiar de 75-90%, cu stoc limitat insa. Bineinteles ca stocul respectiv, mai mare sau mai mic, se epuizeaza in doar cateva minute. Reducerile nemaivazute au darul de a atrage foarte multi vizitatori vanatori de reduceri, care ar putea sa se multumeasca si cu alte produse vazand ca stocul produsului vanat a fost epuizat, crescand astfel profitul si vanzarile comerciantului.
Reduceri fictive
Cea mai cunoscuta tactica a anumitor magazine, inca de la prima editie a Black Friday in Romania este cea a reducerilor fictive, o tactica frauduloasa de aceasta data. Strategia este intalnita atat in online cat si in magazinele clasice. Dupa vinerea neagra de anul trecut, cele mai multe plangeri facute catre OPC au fost datorita reducerilor fictive. Cum functioneaza aceasta strategie este foarte simplu. Comerciantii cresc pretul produselor cu putin timp inainte de Black Friday pentru ca in ziua reducerilor sa aiba de unde sa scada. Cel mai bine este sa va informati si sa studiati piata cu cateva zile inainte pentru a nu va lasa pacaliti. Tineti cont de aceste trucuri ale magazinelor, cantariti bine lucrurile si cumparati intelept!